சேரமான் பெருமாள் சுருதிமான் குலசேகரர் பற்றிய மறைக்கப்பட்ட உண்மைகள்.
சேரர்களின் வம்சமான மலையமான்களின் பார்க்கவ வம்சத்தில் மலையமான்,நத்தமான்,சுருதிமான் என்று மூன்று பகுப்புகள் உள்ளது.குல முதல்வராக தெய்வீகனின் புராணம் கூறப்படுகிறது.பாரி மகளிரை தெய்வீகன் மணந்ததாக கூறப்படுவதற்கு ஆதாரங்கள் அநேகம் இருந்தாலும் அதே தெய்வீகனது மக்களாக கூறப்படும் நரசிங்க முனையரையர்,மெய்ப்பொருள் நாயனார்,சுருதிமான் குலசேகரன் இவர்களின் காலம் கி.பி ஏழு முதல் எட்டாம் நூற்றாண்டுகளுக்குள் உள்ளது.
மேலும் இம்மூவரும் சகோதரர் என்று புராண கதைகள் புனையப்பட்டுள்ளது.சகோதரர் என்னும் போது மூவரும் ஒரே சேர வம்சத்தை சேர்ந்த மன்னர்கள் என்பதே உண்மையாகும்.தெய்வீக ராஜனின் காலமும் இவர்களின் காலமும் வேறுபட்டாலும் தெய்வீகன் மலையமான் நரசிம்ம உடையானின் பார்க்கவ வம்சத்தின் வம்சாவழியில் வந்தவர்கள் தான் இவர்கள் மூவரும் என்ற தகவலை பனிரெண்டாம் நூற்றாண்டைச் சேர்ந்த தெய்வீக ராஜன் பற்றிய செப்பேடு உறுதி செய்கிறது.
மேலும் நாயன்மார் இருவர் சேதிநாட்டில் ஒரே கால கட்டத்தில் ஆண்டதனாலும் சைவ சமயம் சிறந்து விளங்கிய கால கட்டத்தில் மெய்ப்பொருள் மன்னர்,நரசிங்க முனையரையர் இருவரது பெருமையும் கொண்டாடப்பட்டது.சுருதிமான் குலசேகரர் பற்றிய தகவல்கள் ஓரளவு காணப்படும்.அதில் அவர் சுருதிகள்(வேதங்கள்)பல கற்றவர்,பாண்டியன் மகளை மணந்தவர், எல்லா வித்தைகளிலும் சிறந்தவர்.பக்தியின் பாற்பட்டு நாட்டைத் துறந்து தேசாந்திரம் சென்றவர்.என்பன போன்ற குறிப்புகள் காணப்படும்.
சுருதி என்பது வேதத்தை மட்டுமல்லாது ஆதி,பண்டைய,மூலம் என்ற பொருளும் உடையது.ஆகவே தான் சுருதிமான்கள் இக்குலத்தின் ஆதி மூலமான முதன்மையானவர் என்ற பொருளுடைய மூப்பனார் என்ற பட்டம் உடையோர் ஆனார்கள்.
மெய்ப்பொருளார் மற்றும் நரசிங்க முனையரையர் பற்றிய குறிப்புகள் பெரிய புராணம் வாயிலாக கிடைத்துள்ள நமக்கு குலசேகரர் பற்றி ஏதும் குறிப்புகள் இல்லாமல் போகவில்லை.சைவ மதப்பற்றால் திட்டமிட்டு மறைக்கப்பட்டுள்ளது.சைவம் ஓங்கியிருந்த அக்காலத்தே வைணவ ஆழ்வாரான குலசேகரர் அடையாளம் காட்டப்படாமல் பொதுவாக சுருதிமான் குலசேகரர் என குறிக்கப்பட்டுள்ளார்.
கருவூர் கொல்லி மாநகரை தலைநகராக கொண்ட சேர மன்னனான குலசேகரர் கொங்கர் கோமான் என்று அழைக்கப்பட்டார்.சேர வம்சத்து
பார்க்கவ அரசர்களும் கொங்கராயர் என்ற பட்டம் உடையோர்.
சுருதிமான் என்பதன் முழுமையான அர்த்தம் எல்லாவற்றிலும் சிறந்தவர் என்பதே.சுருதிகளில்,போர் பயிற்சிகளில் தேர்ந்தவர்.
அதே போல் குலசேகர ஆழ்வாரும் சுருதிகளில் தேர்ந்தவராயும்,போர் செய்வதில் வல்லமை உடையவராயும் காணப்படுகிறார்.
ராம காதையால் ஈர்க்கப்பட்டு திருவாய் திருமொழி என்ற பாடல்களை ஆழ்வார் பாடியுள்ளார்.இவரின் வீரத்தை கண்டு பாண்டியன் தன் மகளை இவர்க்கு மணம் செய்வித்ததாக அறிய முடிகிறது.ஆழ்வாரது பாடல்கள் பெருமாள் திருமொழி என்று அழைக்கப்படும்.
சுருதிமான் குலசேகரரும் பாண்டியன் மகளை மணந்ததாக உள்ளது.
எல்லாவற்றிற்கும் மேலாக குலசேகர ஆழ்வார் பக்தி காரணமாக
“ஆனான செல்வத்துஅரம்பையர்கள் தற்சூழ வானாளும் செல்வமும் மண்ணரசும் யான் வேண்டேன்” என்று கூறி நாடு துறந்து துறவு பூண்டு திருவரங்கம் சென்றார்.
சுருதிமான் குலசேகரரும் பக்தி காரணமாக நாடு துறந்து துறவறம் பூண்டு திருக்கோவில்களுக்கு சென்றதாக கூறப்படுகிறது.
அநேக ஒற்றுமை உள்ள இருவரது வரலாறும் இருவரும் ஒருவரே என்பதை தெளிவாக உணர்த்தும்.
பார்க்கவ வம்சத்தில் சைவ மதம் வலிமை பெற்று விளங்கிய காரணத்தாலும் அனைவரும் தீவிர சைவர்கள் ஆக இருந்ததாலும் சுருதிமான் குலசேகரனே குலசேகர ஆழ்வார் என்ற தகவல் வெளிப்படுத்தப் படவில்லை.குலசேகரர் என்றால் குலத்தின் சிகரமானவர் என்று பொருள் உண்டு.குலத்தின் சிகரமான ஆழ்வாரை,நம் மலையமான்கள் அருமை உணராது உரிமைகோராது இருக்க,குல சேகர ஆழ்வாரை சத்திரிய பெருமை வேண்டி வேறு மொழி பல பேசும் இனத்தாரும்,எங்கிருந்தோ வந்தாரும் கூட உரிமை கொள்ளும்படியாயிற்று.
இற்றை காலத்தே சைவ,வைணவ பேதமும் போயிற்று.
ஆனால் நம் இன வரலாற்றை தமதாக உரிமை கோரி,யாராரோ சத்திரிய பட்டம் வாங்க உதவி செய்யவும்,மாற்றானின் அவப்பெயர் மறைக்கவும், என இன்னும் எவ்வளவு காலத்திற்கு பார்க்கவ குல வள்ளல்கள் வள்ளல்குடியின் வள்ளண்மையோடு குல முதல்வனை விட்டுக்கொடுத்து உதவுகின்றார் என பார்ப்போம்
சேர வம்சம் என்று கூறுபவர்கள் அனைவரும் எங்கிருந்தோ இங்கே கொண்டு வரப்பட்ட இனத்தவரும்,சேரனுக்கு துளியும் சம்பந்தமே இல்லாத பல்லவ குடிமக்களுமே ஆவார்.ஆனால் அவர்கள் அனைவருக்கும் குலசேகர ஆழ்வார் நம் இனத்தவர் என்று நன்றாகவே தெரியும்.
பல்லவ குடிகள் அரச குடியாக கூறிக் கொள்வதும்,ஆதாரம் கொடுத்து சத்திரிய பட்டம் வாங்கி விட்டோம் என்று கூறிக் கொள்தல் எப்படி சாத்தியம்?
இன அரசர்களை உரிமை கோரினால் மட்டுமே சத்திரியர் என்று பட்டம் பெறவும் முடியும்.அவர்கள் கீழ் தளத்திலிருந்து வரலாற்றில் மேலே வரவும் முடியும்.
இவர்கள் காட்டும் ஜாதி நூல்கள் எல்லாம் பொதுவில் சமர்ப்பிக்க ஆதாரம் வேண்டி தந்திரமாக புனைவாக பிற்காலத்தில் எழுதிக்கொண்டவையே. இவர்கள் சத்திரியர் என கூறிக்கொள்ள மன்றம் வரை செல்லும் அவசியம் ஏற்பட இவர்களின் பூர்வ கதையும் ஓர் முக்கிய காரணம். இவர்கள் உண்மையில் யார் என்பதை மறைக்கவும்,தம் மூதாதையரில் இருந்து தங்களை வேறுபடுத்தி காட்ட வேண்டிய நிர்பந்தம் காரணமாகவும் சத்திரியராக கூறிக்கொள்ளும் அவசியம் இவர்களுக்கு உண்டாயிற்று.
இவர்கள் காட்டிய பாதையில் போய் சத்திரியர் என்று கூறிக்கொள்ள தந்திரம் பல செய்தனர் பார்த்தாலே தீட்டு என்று ஒடுக்கப்பட்ட மற்றொரு பிரிவினர்.கடந்த இருநூறு வருடங்களாக இவர்கள் எல்லாம் வறுமையில் வாடிய காலத்திலும் கூட சாதிய உயர்வு பெற தமிழ் புலவர்களை வைத்து நம் இன அரசர்களின் பெருமைகளை தமதாகக் கூறி அவர் இனமாக ஆதாரமற்ற கட்டுக்கதைகள் புனைந்து கொண்டனர்.போலியான ஜாதிய நூல் பல இயற்றிக் கொண்டனர்.அவைகள் ஆதாரமற்றவை என்பதால் செல்லாமல் போயிற்று.தற்போது பொருளாதார உயர்வு பெற்ற இவர்களில் அநேகரும் சேர்ந்து ஜாதிக்கு கதை எழுத காசு கொடுத்து அறிஞர்கள் சிலரை வளர்க்கின்றனர்.
வரலாற்றின் அடிப்படை விசயங்களை மாற்றி எழுதிக்கொண்டு மாற்றார் இன அரசரை தம் இனமாக கூறுதல் அசிங்கமானது என்று தெரிந்தே துணிந்து இக்கருமத்தை செய்கின்றனர், ஏன் என்றால் அவர்களின் சாதியின் பின்புலம் ஏதென்றே யாரும் அறிய ஏலாது.அவ்வளவு ஏன் அவர்களுக்கே தெரியாது.ஆயினும் இன ஒற்றுமை பாசம் என்பது இம்மக்களுக்கு உள்ளது போன்று அனைவருக்கும் இருக்க வேண்டும்.மக்களின் வாழ்க்கையில் ஒற்றுமை ஓங்கி நாட்டிலும் செழிப்பு உண்டாகும்.நல்ல முன்னேற்றம் காரணமாகவும்,ஜாதிய உயர்வு வேண்டியும் இவர்கள் செய்வதெல்லாம் வரலாற்றுப் பிழையானதாயிருந்தாலும் அதற்கு ஒரே காரணம்…யாதொரு பிழையுமின்றி உழைத்து வாழ்ந்த முன்னாளிலேயே பார்த்தால் தீட்டு என்று ஒடுக்கப்பட்ட கொடும் சதியான வரலாற்றை பின்னாளில் யாராவது இவர்கள் சமூக நிலைப்பாடு இதுவென சுட்டிகாட்டி இழிவுண்டாக்கி குத்திக் காட்டினால் அப்போது உள்ள இவர்களின் சந்ததிகள் மனம் உட்கி வருந்த நேரிடுமே என்ற வருத்தத்தாலும்,அக்கறையாலும் இவர்கள் இவ்வாறு போலி கதைகள் பல செய்கின்றனர் என்பதே வெட்டவெளிச்சம்.இதனால் இதை ஒரு குறையாகக் கருத வேண்டியதில்லை.
“பொய்மையும் வாய்மையிடத்த புரைதீர்ந்த நன்மை பயக்குமெனின்”‘..
சேரமான் பெருமாள் மேலோர் கீழோர் அனைவருக்கும் பொதுவானவரே.
ஆனால் சுருதிமான் குல சேகர ஆழ்வாரே நம் குல முதல்வர் என்பதை சேரமான் மலையமானின் பார்க்கவ குல செல்வங்கள் அறிந்து கொள்ள வேண்டும்.
இன்னமுதம் ஊட்டுகேன் இங்கேவா பைங்கிளியே தென்னரங்கம் பாடவல்ல சீர்ப்பெருமாள் பொன்னஞ்
சிலைசேர் நுதலியர்வேள் சேரலர்கோன் எங்கள்
குலசே கரனென்றே கூறு.
ஆரம் கெடப்பர னன்பர்கொள் ளாரென்று அவர்களுக்கே
வாரங் கொடுகுடப் பாம்பில்கை யிட்டவன் மாற்றலரை
வீரங் கெடுத்தசெங் கோல் கொல்லி காவலன் வில்லவர்கோன்
சேரன் குலசே கரன்முடி வேந்தர் சிகாமணியே.
சேரர்களின் வம்சமான மலையமான்களின் பார்க்கவ வம்சத்தில் மலையமான்,நத்தமான்,சுருதிமான் என்று மூன்று பகுப்புகள் உள்ளது.குல முதல்வராக தெய்வீகனின் புராணம் கூறப்படுகிறது.பாரி மகளிரை தெய்வீகன் மணந்ததாக கூறப்படுவதற்கு ஆதாரங்கள் அநேகம் இருந்தாலும் அதே தெய்வீகனது மக்களாக கூறப்படும் நரசிங்க முனையரையர்,மெய்ப்பொருள் நாயனார்,சுருதிமான் குலசேகரன் இவர்களின் காலம் கி.பி ஏழு முதல் எட்டாம் நூற்றாண்டுகளுக்குள் உள்ளது.
மேலும் இம்மூவரும் சகோதரர் என்று புராண கதைகள் புனையப்பட்டுள்ளது.சகோதரர் என்னும் போது மூவரும் ஒரே சேர வம்சத்தை சேர்ந்த மன்னர்கள் என்பதே உண்மையாகும்.தெய்வீக ராஜனின் காலமும் இவர்களின் காலமும் வேறுபட்டாலும் தெய்வீகன் மலையமான் நரசிம்ம உடையானின் பார்க்கவ வம்சத்தின் வம்சாவழியில் வந்தவர்கள் தான் இவர்கள் மூவரும் என்ற தகவலை பனிரெண்டாம் நூற்றாண்டைச் சேர்ந்த தெய்வீக ராஜன் பற்றிய செப்பேடு உறுதி செய்கிறது.
மேலும் நாயன்மார் இருவர் சேதிநாட்டில் ஒரே கால கட்டத்தில் ஆண்டதனாலும் சைவ சமயம் சிறந்து விளங்கிய கால கட்டத்தில் மெய்ப்பொருள் மன்னர்,நரசிங்க முனையரையர் இருவரது பெருமையும் கொண்டாடப்பட்டது.சுருதிமான் குலசேகரர் பற்றிய தகவல்கள் ஓரளவு காணப்படும்.அதில் அவர் சுருதிகள்(வேதங்கள்)பல கற்றவர்,பாண்டியன் மகளை மணந்தவர், எல்லா வித்தைகளிலும் சிறந்தவர்.பக்தியின் பாற்பட்டு நாட்டைத் துறந்து தேசாந்திரம் சென்றவர்.என்பன போன்ற குறிப்புகள் காணப்படும்.
சுருதி என்பது வேதத்தை மட்டுமல்லாது ஆதி,பண்டைய,மூலம் என்ற பொருளும் உடையது.ஆகவே தான் சுருதிமான்கள் இக்குலத்தின் ஆதி மூலமான முதன்மையானவர் என்ற பொருளுடைய மூப்பனார் என்ற பட்டம் உடையோர் ஆனார்கள்.
மெய்ப்பொருளார் மற்றும் நரசிங்க முனையரையர் பற்றிய குறிப்புகள் பெரிய புராணம் வாயிலாக கிடைத்துள்ள நமக்கு குலசேகரர் பற்றி ஏதும் குறிப்புகள் இல்லாமல் போகவில்லை.சைவ மதப்பற்றால் திட்டமிட்டு மறைக்கப்பட்டுள்ளது.சைவம் ஓங்கியிருந்த அக்காலத்தே வைணவ ஆழ்வாரான குலசேகரர் அடையாளம் காட்டப்படாமல் பொதுவாக சுருதிமான் குலசேகரர் என குறிக்கப்பட்டுள்ளார்.
கருவூர் கொல்லி மாநகரை தலைநகராக கொண்ட சேர மன்னனான குலசேகரர் கொங்கர் கோமான் என்று அழைக்கப்பட்டார்.சேர வம்சத்து
பார்க்கவ அரசர்களும் கொங்கராயர் என்ற பட்டம் உடையோர்.
சுருதிமான் என்பதன் முழுமையான அர்த்தம் எல்லாவற்றிலும் சிறந்தவர் என்பதே.சுருதிகளில்,போர் பயிற்சிகளில் தேர்ந்தவர்.
அதே போல் குலசேகர ஆழ்வாரும் சுருதிகளில் தேர்ந்தவராயும்,போர் செய்வதில் வல்லமை உடையவராயும் காணப்படுகிறார்.
ராம காதையால் ஈர்க்கப்பட்டு திருவாய் திருமொழி என்ற பாடல்களை ஆழ்வார் பாடியுள்ளார்.இவரின் வீரத்தை கண்டு பாண்டியன் தன் மகளை இவர்க்கு மணம் செய்வித்ததாக அறிய முடிகிறது.ஆழ்வாரது பாடல்கள் பெருமாள் திருமொழி என்று அழைக்கப்படும்.
சுருதிமான் குலசேகரரும் பாண்டியன் மகளை மணந்ததாக உள்ளது.
எல்லாவற்றிற்கும் மேலாக குலசேகர ஆழ்வார் பக்தி காரணமாக
“ஆனான செல்வத்துஅரம்பையர்கள் தற்சூழ வானாளும் செல்வமும் மண்ணரசும் யான் வேண்டேன்” என்று கூறி நாடு துறந்து துறவு பூண்டு திருவரங்கம் சென்றார்.
சுருதிமான் குலசேகரரும் பக்தி காரணமாக நாடு துறந்து துறவறம் பூண்டு திருக்கோவில்களுக்கு சென்றதாக கூறப்படுகிறது.
அநேக ஒற்றுமை உள்ள இருவரது வரலாறும் இருவரும் ஒருவரே என்பதை தெளிவாக உணர்த்தும்.
பார்க்கவ வம்சத்தில் சைவ மதம் வலிமை பெற்று விளங்கிய காரணத்தாலும் அனைவரும் தீவிர சைவர்கள் ஆக இருந்ததாலும் சுருதிமான் குலசேகரனே குலசேகர ஆழ்வார் என்ற தகவல் வெளிப்படுத்தப் படவில்லை.குலசேகரர் என்றால் குலத்தின் சிகரமானவர் என்று பொருள் உண்டு.குலத்தின் சிகரமான ஆழ்வாரை,நம் மலையமான்கள் அருமை உணராது உரிமைகோராது இருக்க,குல சேகர ஆழ்வாரை சத்திரிய பெருமை வேண்டி வேறு மொழி பல பேசும் இனத்தாரும்,எங்கிருந்தோ வந்தாரும் கூட உரிமை கொள்ளும்படியாயிற்று.
இற்றை காலத்தே சைவ,வைணவ பேதமும் போயிற்று.
ஆனால் நம் இன வரலாற்றை தமதாக உரிமை கோரி,யாராரோ சத்திரிய பட்டம் வாங்க உதவி செய்யவும்,மாற்றானின் அவப்பெயர் மறைக்கவும், என இன்னும் எவ்வளவு காலத்திற்கு பார்க்கவ குல வள்ளல்கள் வள்ளல்குடியின் வள்ளண்மையோடு குல முதல்வனை விட்டுக்கொடுத்து உதவுகின்றார் என பார்ப்போம்
சேர வம்சம் என்று கூறுபவர்கள் அனைவரும் எங்கிருந்தோ இங்கே கொண்டு வரப்பட்ட இனத்தவரும்,சேரனுக்கு துளியும் சம்பந்தமே இல்லாத பல்லவ குடிமக்களுமே ஆவார்.ஆனால் அவர்கள் அனைவருக்கும் குலசேகர ஆழ்வார் நம் இனத்தவர் என்று நன்றாகவே தெரியும்.
பல்லவ குடிகள் அரச குடியாக கூறிக் கொள்வதும்,ஆதாரம் கொடுத்து சத்திரிய பட்டம் வாங்கி விட்டோம் என்று கூறிக் கொள்தல் எப்படி சாத்தியம்?
இன அரசர்களை உரிமை கோரினால் மட்டுமே சத்திரியர் என்று பட்டம் பெறவும் முடியும்.அவர்கள் கீழ் தளத்திலிருந்து வரலாற்றில் மேலே வரவும் முடியும்.
இவர்கள் காட்டும் ஜாதி நூல்கள் எல்லாம் பொதுவில் சமர்ப்பிக்க ஆதாரம் வேண்டி தந்திரமாக புனைவாக பிற்காலத்தில் எழுதிக்கொண்டவையே. இவர்கள் சத்திரியர் என கூறிக்கொள்ள மன்றம் வரை செல்லும் அவசியம் ஏற்பட இவர்களின் பூர்வ கதையும் ஓர் முக்கிய காரணம். இவர்கள் உண்மையில் யார் என்பதை மறைக்கவும்,தம் மூதாதையரில் இருந்து தங்களை வேறுபடுத்தி காட்ட வேண்டிய நிர்பந்தம் காரணமாகவும் சத்திரியராக கூறிக்கொள்ளும் அவசியம் இவர்களுக்கு உண்டாயிற்று.
இவர்கள் காட்டிய பாதையில் போய் சத்திரியர் என்று கூறிக்கொள்ள தந்திரம் பல செய்தனர் பார்த்தாலே தீட்டு என்று ஒடுக்கப்பட்ட மற்றொரு பிரிவினர்.கடந்த இருநூறு வருடங்களாக இவர்கள் எல்லாம் வறுமையில் வாடிய காலத்திலும் கூட சாதிய உயர்வு பெற தமிழ் புலவர்களை வைத்து நம் இன அரசர்களின் பெருமைகளை தமதாகக் கூறி அவர் இனமாக ஆதாரமற்ற கட்டுக்கதைகள் புனைந்து கொண்டனர்.போலியான ஜாதிய நூல் பல இயற்றிக் கொண்டனர்.அவைகள் ஆதாரமற்றவை என்பதால் செல்லாமல் போயிற்று.தற்போது பொருளாதார உயர்வு பெற்ற இவர்களில் அநேகரும் சேர்ந்து ஜாதிக்கு கதை எழுத காசு கொடுத்து அறிஞர்கள் சிலரை வளர்க்கின்றனர்.
வரலாற்றின் அடிப்படை விசயங்களை மாற்றி எழுதிக்கொண்டு மாற்றார் இன அரசரை தம் இனமாக கூறுதல் அசிங்கமானது என்று தெரிந்தே துணிந்து இக்கருமத்தை செய்கின்றனர், ஏன் என்றால் அவர்களின் சாதியின் பின்புலம் ஏதென்றே யாரும் அறிய ஏலாது.அவ்வளவு ஏன் அவர்களுக்கே தெரியாது.ஆயினும் இன ஒற்றுமை பாசம் என்பது இம்மக்களுக்கு உள்ளது போன்று அனைவருக்கும் இருக்க வேண்டும்.மக்களின் வாழ்க்கையில் ஒற்றுமை ஓங்கி நாட்டிலும் செழிப்பு உண்டாகும்.நல்ல முன்னேற்றம் காரணமாகவும்,ஜாதிய உயர்வு வேண்டியும் இவர்கள் செய்வதெல்லாம் வரலாற்றுப் பிழையானதாயிருந்தாலும் அதற்கு ஒரே காரணம்…யாதொரு பிழையுமின்றி உழைத்து வாழ்ந்த முன்னாளிலேயே பார்த்தால் தீட்டு என்று ஒடுக்கப்பட்ட கொடும் சதியான வரலாற்றை பின்னாளில் யாராவது இவர்கள் சமூக நிலைப்பாடு இதுவென சுட்டிகாட்டி இழிவுண்டாக்கி குத்திக் காட்டினால் அப்போது உள்ள இவர்களின் சந்ததிகள் மனம் உட்கி வருந்த நேரிடுமே என்ற வருத்தத்தாலும்,அக்கறையாலும் இவர்கள் இவ்வாறு போலி கதைகள் பல செய்கின்றனர் என்பதே வெட்டவெளிச்சம்.இதனால் இதை ஒரு குறையாகக் கருத வேண்டியதில்லை.
“பொய்மையும் வாய்மையிடத்த புரைதீர்ந்த நன்மை பயக்குமெனின்”‘..
சேரமான் பெருமாள் மேலோர் கீழோர் அனைவருக்கும் பொதுவானவரே.
ஆனால் சுருதிமான் குல சேகர ஆழ்வாரே நம் குல முதல்வர் என்பதை சேரமான் மலையமானின் பார்க்கவ குல செல்வங்கள் அறிந்து கொள்ள வேண்டும்.
இன்னமுதம் ஊட்டுகேன் இங்கேவா பைங்கிளியே தென்னரங்கம் பாடவல்ல சீர்ப்பெருமாள் பொன்னஞ்
சிலைசேர் நுதலியர்வேள் சேரலர்கோன் எங்கள்
குலசே கரனென்றே கூறு.
ஆரம் கெடப்பர னன்பர்கொள் ளாரென்று அவர்களுக்கே
வாரங் கொடுகுடப் பாம்பில்கை யிட்டவன் மாற்றலரை
வீரங் கெடுத்தசெங் கோல் கொல்லி காவலன் வில்லவர்கோன்
சேரன் குலசே கரன்முடி வேந்தர் சிகாமணியே.
அரையர்கள் அனைவரும் சான்றார் இனமே...
ReplyDeleteதொண்டை நாடு சான்றார் உடைத்து என்ற சொல் இன்றும் வழக்கில் உள்ளது...
பழுவேட்டறையர்களின் பனை மரக் கொடி பார்த்தாலே புரியும்...
மகா பாரத பலராமன் சான்றோர் இனமே ...
ReplyDeleteகொடியும்
பனை மரக் கொடியே...
நாகர்கள் வழி வந்தவர்கள்
ReplyDeleteநாடார்கள்..
நாக பட்டினம்..
ReplyDeleteநாகர்கோவில்..
சாட்சி...
சேரன் செங்குட்டுவன்...இளங்கோவடிகள்..கண்ணகி...மாசாத்துவன்.. மானாய்க்கன்.. சீத்தலை சாத்தன்...
ReplyDeleteசாத்து வணிகன்... சாத வாகனன்... நூற்றுவர் கன்னர்.. ம.பொ.சி. என அனைவரும் நாடார் இனமே...
நாடார் இனம் ...
ReplyDeleteவணிக குலம்...
வளையாபதி...குண்டலகேசி.. மணிமேகலை... சிலப்பதிகாரம்..
சீவக சிந்தாமணி என அனைத்தும் வணிகர் சம்பந்தப் பட்ட நூல்களே..
பெயர் அனைத்தும் பெண்கலின் அணிகலன் பற்றியது
உங்கள் வலைதளத்தில் வரலாறு பேசுவதற்கு பதிலாக மாற்று சாதியை எப்படியாவது இழிவு படுத்த வேண்டும் என்ற ஆதிக்க சாதிய வன்மம் மட்டுமே உள்ளது நாடார் என்று அழைக்கப்படும் இம்மக்களை முற்காலத்தில் சான்றோர் சான்றார் என்று அழைக்கப்பட்டனர் என்பதற்கு கல்வெட்டு பல உள்ளன போர்க்கலை கற்றுக்கொடுக்கும் ஆசான்கள் சான்றார் சாதியினர் தான் என்பதற்கு ஏனாதிநாதர் சான்றார் ஆதாரமாக உள்ளர் என்பதை புரிந்து கொண்டு வரலாற்றை எழுதுங்கள் ஏன் என்றால் போர்க்கலை பயிற்றுவிக்கும் பணி என்பது அரசர் அரச வம்சத்தவரின் பணிகள் என்று பழமையான நிகண்டுகள் கூறுகின்றது சான்றார் சான்றோர் என்ற சொல்லாடல் அரசரையும் அரச படை வீரர்களை மட்டுமே சான்றார் என்று கூறுகின்றது என்பதையும் உணருங்கள் சான்றார் படை என்பது காலாட்படை அல்ல யானைப்படை தேர்ப்படை வாள்ப்படை அதற்கான சான்றுகள் ஏராளம் உள்ளது இவைகளை எல்லாம் பாராமல் மூவேந்தர்களின் ஆட்சி முடிவுற்ற காலத்தில் அதுவும் திருவிதாங்கூர் என்ற சிறிய பகுதியில் நடந்த சம்பவத்தை மட்டும் வைத்துக்கொண்டு நாடார்களின் வரலாறு என்று பேசுகின்றீர் அட அதையாவது முழுமையாக அறிந்து கொண்டு பேசுகின்றேர்களா??? என்றால் அதுவுமில்லை திருவிதாங்கூரின் பழைய பெயர் வேணாடு என்பதாவது தெரியுமா?? அந்த வேணாட்டை ஆட்சி செய்தவர்கள் நாடார்கள் என்பதாவது தெரியுமா??? அதற்கு இன்றும் ஆதாரமாக இரணியல் அரண்மனை உள்ளது என்பதையும் பார்க்கவும் அங்கு நடந்த சண்டை என்பது புதிதாக ஆட்சிக்கு வந்த நம்போதரி நாயர் வெள்ளாளர் கூட்டணிக்கும் அவர்களிடம் ஆட்சியை இழந்த நாடார்களுக்குமானது
ReplyDeleteதொட்டால் தீட்டு சரி அது என்ன??? பார்த்தால் தீட்டு
யார் யார் சான்றார்களை பார்த்தால் தீட்டு??? நாடார்களை தவித்து உள்ள தமிழ் சமூகம் 17 சாதியும் பார்க்க கூடாது ஏன்???
ஏன் என்றால் நாடார்கள் போர்க்கலை பயிற்சி கற்றுக்கொடுக்கும் ஆசான்கள் இவர்களோடு மற்ற தமிழ் சமுதாய மக்களை நெருங்க விட்டால் நாடார்கள் பல போர் வீரர்களை உருவாக்கி விடுவார்கள் அது ஆட்சிக்கு எதிராக அமைந்துவிடும் என்ற ஒரே ஒரு காரணத்தால் தான் அங்கு காணவும் தடை விதிக்கப்பட்டது அங்கு நம்போதரி நாயருக்குமான இடைவெளி 6அடி தூரம் நாயருக்கும் நாடாருக்குமான தூரம்12அடி இதற்கு அடுத்த அடுத்த நிலையில் தான் மற்ற சமுதாயம் நிற்க வேண்டும் இங்கு யாருடா தாழ்த்தப்பட்ட மக்கள்12 அடி தூரத்தில் நிற்பவனா??? அல்லது அதற்கு அடுத்த32அடி அடுத்த72அடி தூரத்தில் நிற்பவனா??? அறியும் அறிவுத்திறன் இருந்தால் சிந்திக்க முயற்ச்சியாவது செய் பார்கவ குலத்தவரே நீங்கள் மூவேந்தர்கள் வம்சமா??? என்றால் நிச்சயமாக இல்லை பார்க்கவ குலத்தினரே உங்கள் படை எந்த படை என்று கொஞ்சம் தெரிந்தால் சொல்லுங்கள் படைவீரர்கள் எல்லாம் கிடையாது ஆனால் நேரடியாக மன்னன் என்று மட்டும் சொல்லி விடாதீர்
VELLAI NADAR
ReplyDeleteThe Vellai Nadars were lords with the privileges to collect tax, estimate the crop yields to fix taxation, to head various committees under the Chera dynasty. They also had the right for hypergamous relationships and marriage with agricultural vommunities.
BANAPPERUMAL INVASION
In 1120 AD Banapperumal a Tulu prince with 350000 strong Nair army commanded by Padamala Nair and occupied central and Northern Kerala. Banapperumal ruled Kerala for 36 years. Banapperumal crowned his son Udhayavarman Kolathiri as the first ruler of Kolathiri kingdom of Kannur. After that Banapperumal left for Arabia.
CHERA-AI KINGDOM
Facing Tulu threat the Chera kingdom was shifted from Kodungaloor to Kollam where it merged with Ai kingdom. Until 1335 AD the Chera-Ai Kingdom was ruled by Tamil Villavar rulers who were closely related to Nadars.
MABAR SULTANATE
In 1335 when the Madurai Sultanate was formed a Tulu Matriarchal dynasty was founded by the two princesses sent by Kolathiri Kingdom called Attingal Rani and Kunnumel Rani who were stationed at Attingal and Kottarakkara in the Kollam district.
TAMIL ROYAL HOUSES OF VILLAVAR CHERAI DYNASTY
This dynasty was created was created by the merger of some Royal clans of Ay kingdom. Cherai dynasty ruled Kerala between 1102 AD to 1314 AD.
1. Cherai dynasty of Kollam were the Villavar of Later Chera dynasty shifted to Kollam in 1102 AD
2. Thrippapur (Ay)
3. Chirava (Ay)
AY DYNASTY
Venads Royal houses belonging to Ay Kingdom which ruled until 1102 AD and then independently and as subordonates of Villavar Cherai dynasty until 1333 AD. Many clans of Ays did not join Villavar. Ay dynastys capital was Kizhaperoor in Trivandrum.
Prior to 1102 AD Kollam was the Capital of Ay dynasty but after 1102 AD it was the capital of Villavar Cherai dynasty.
AY ROYAL HOUSES
1. Thrippapur
2. Chirava
3. Kayamkulam
4. Karunagappalli
6. Manalikkara
7. Kuzhithura
8. Eranial
9. Kallada
ROYAL HOUSES OF TULU DYNASTY
After the defeat of Pandyans in 1310 AD all the Tamil dynasties came to an end except the Cherai dynasty of Kollam. Cherai dynasty ruled Kerala and Tamilnadu for three years. Ravivarma Kulasekhara of Venad was the last Tamil Tribhuvana Chakravarthy.
But the Tulu Kolathiri of Kannur gained the upper hand and perhaps supported by the Turkish army .
Around 1314 AD two princesses from the Kolathiri kingdom were sent to Venad. Eventually three Matriarchal Royal houses were formed in Venad. Attingal and Kunnumel Ranis were ancestresses of these families.
1. Attingal Swaroopam
2. Kunnumel Elayidathu Swaroopam of Kottarakara
3. Kunnumel Peraka Thavazhy at Nedumangadu.
VELLAI NADAR
ReplyDeleteATTINGAL RANI (1314 AD)
With the Attingal rani Nair army came with them. Tulu-Nepalese dynasty thus established followed Matriarchy unlike the earlier Tamil Villavar dynasty. After a king his sons cant become kings and had only Sudra status. The sons born of Kings sister with a Nambuthiri could only can become king. As Nambuthiris are migrants from Ahichatra, Nepal a Nepalese culture and language was promoted. They wrote with Tulu, Tigalari script. The prevalence of Nepalese words in Modern Malayalam is the result of Tulu-Nepalese rule.
Early Tulu rulers had Ay title (Sambandham with Ays).
MATRIARCHAL TULU-AI DYNASTY OF KIZHAPEROOR
The first to join the Tulu dynasty of Attingal Ranis and adopt Matriarchy is the Kizhaperoor, Trivandrum based Ay dynasty. A son born to Attingal Rani through Sambandam with a Ai prince can claim Ay lineage. But sibling could have different fathers and different dynasties. depending whether it was the result of Sambandam with a Nambuthiri or Ay prince. Since two Attingal Ranis were there each can have Sambandham with rival dynasties also.
KIZHAPERUR TULU-AY DYNASTY
First Tulu Matriarchal ruler of Venad was Kunnumel Aditya Varma Tiruvadi.
_________________________________________
TULU-AY DYNASTY
KUNNUMEL ADITYA VARMA TIRUVADI
(குன்னுமேல் ஆதித்ய வர்மா திருவடி)
(1333 AD to 1335 AD)
He used the title of Ay kings, Thiruvadi. Son of Kunnumel rani
Capital Kilapperur, Trivandrum.
_________________________________________
TULU-AY DYNASTY
VIRA RAMA UDAYA MARTHANDA VARMA THIRUVADI
(வீர இராம உதய மார்த்தாண்ட வர்மா திருவடி).
(1335 AD to 1342 AD).
Son of Attingal rani.
Capital Kilapperur, Trivandrum.
Thiruvadi is a title of Ay kings.
_______________________________ ________________
TULU-AY DYNASTY
KUNNUMEL VIRA KERALA VARMA TIRUVADI
(குன்னுமேல் வீர கேரள வர்மா திருவடி)
(1342 AD to 1350 AD)
Son of Kunnumel rani.
Capital Kilapperur, Trivandrum.
_______________________________ ________________
TULU DYNASTY(1350 AD)
After 1350 AD the Kollam Tulu kings did not use the Thiruvadi title ending their connections to AY Dynasty.
_________________________________________
TULU DYNASTY
IRAVI IRAVI VARMA SANGRAMADHEERAN
(1350 AD to 1376 AD)
Built a palace at Kottar. Thuluckan Pada attacked Thovala.
Capital Kilapperur, Trivandrum.
_________________________________________
TULU DYNASTY
ADITYA VARMA SARVANGANATHAN
(1376 AD to 1383 AD)
Inscriptions Vadassery Thiruvattar. Joined hands with Vikrama Pandiyan and defeated Thuluckanpada.
Capital Kilapperur, Trivandrum. Above two kings dont have any Tamil titles. Possibly sons of Nambuthiris.
DEFEAT OF PANDYAS
Pandyas of Tamil Nadu had been defeated and displaced by the Vijayanagara army in 1377 AD thereby weakening the position of Villavars of Kerala.
The first Vellai Nadar inscription (1380 AD) Kilapperur and Ambasamudram was during his rule.
VELLAI NADAR
ReplyDelete_________________________________________
VILLAVAR MIGRATION TO SOUTH
Following the Pandyan defeat a Pandyan clan accepted the Suzernity of Vijayanagara Naickers and started ruling from Tenkasi. Other Chola and Pandyan dynasties moved to south.
LAST VILLAVAR KINGDOMS
The Chera, Chola and Pandiyan kingdoms had been reduced to petty chieftainships situated at the border of Venad. The Tenkasi Pandiyans had accepted the suzernity of Vijayanagara. The Pandiyans who were then concentrated in the southern districts did not accept the suzernity of Naickers migrated to Kallidaikurichi and Ambasamudram.
The Chera Villavars split from Cherai dynasty migrated to the south. The last Chera Villavars strongholds were Kottaiyadi where they had a fort and Cheranmadevi and Thiruvithancode. A Chola family resided at Kalakkadu. East of Agasthyamala they formed a line of defence against against Naickar incursions. Tenkasi, Ambasamudram, Kallidaikurichi, Kalakkad and Kottaiyadi near Kanniyakumari.
KOTTAIYADI
The Villavars of Kerala established a fort at Kottaiyadi.
The Nadar titles such as Thirupappu(Thirupappur Mootha thiruvadi)Mootha(Mootha Thiruvadi) Kana(Kanavayil Kottam) Kiriyam(Landed aristocracy)Kavara(Kavaraya) might be Chera-AI titles.
When a Venad king called Ramavarma possibly from Tulu-Ay dynasty asked for a princess from this dynasty in marriage they refused. This gave rise to the old saying 'Nadalum Ramavanmanukkum Nadalvar kulathil Penn Kodom'.
நாடாளும் ராமவன்மனுக்கும் நாடார்கள் குலத்தில் பெண் கொடோம்.
Most likely it is Rama Varma (1609 AD to 1610 AD) who was a Ai prince of Iranial who got adopted into the Kuzhithura branch. As the Tulu-Ai dynasty which ruled from Kalkulam became more powerful by the arrival of more Nairs from North, Kottaiyadi was erased to ground after 1610 AD.
CHERANMADEVI
At Cheranmadevi the last Villavar aristocracy built a fort after their fall at 1333 AD at Kollam. Cheranmadevi was the capital of Tulu-Cherai dynasty in the forurteenth century.
KALAKKADU
A Chola family built a fort at Kalakkadu. Jayasimhavamsam king Boothala Veera Marthandavarma married Cholakula Valli (சோழகுலவல்லி) a Chola princess from Kalakkadu and changed his capital to Kalakkadu.
KALLIDAIKURICHI AND AMBASUMUDRAM
Pandiyas who migrated to south built fortifications at Kallidaikurichi and Ambasamudram. The Chera Chola Pandya authority was confined to four forts at the southern borders of Venad in the period between 1314 to 1595 AD.
VELLAI NADAR
ReplyDeleteNAICKAR INVASION
In 1377 Vijayanagara Naickars under Kumara Kambana invaded Madurai and succeeded in defeating and expelling Madurai Sultanate. Maduravijayam written by wife of Kumarakambana claimed that the purpose of freeing Pandiyas from Turuska (Turkish )rule. But what followed was elevation of Telugu Banas closely related to Balija Naickars with the Title Vanathi rayar and Vanniar were sent to exterminate Pandiyans. Vanathirayar called themselves Pandiyakulanthaka exterminator of Pandiyans.
EIGHTEEN VANNIAR
Eighteen Vanniar (Pandiya Vanniyar-Vanavar) chieftains were exterminated by Vijayanagar king Dēva Rāya II (1419 to 1444 A.D.) (Not to be confused with the Pallava Vanniar)
TELUGU BANAS
Telugu Banas from Kolar were installed on the Madura throne. Banas had the title Kulasekhara, Ponparappinan, Samara Kolahala, Mahavili Vanathi Rayar etc.
RAMNAD VANATHIRAYAR
Ramnad had been ruled by Kalinga Vanathirayars called Gangai Pillai Kulasekhara Vanathirayars installed by Chola invaders in the 12th century. These Kalinga Vanathirayars had subjugated Kerala upto Mavelikkara. Ramnad was called Keralasimhavalanad. Pillai Kulasekhara Vanathirayars built a Madurai Meenakshi temple at Kanjirappally.
Sethupathys and Aryachakaravarthy kingdom were founded by related Bana Vanathyrayar of Kalinga whose flags displayed Hanuman and Bull Crest of Banas.
After the invasion of Naickars Sethupathys became the allies of Balija Naickars.
PALAYAM
Telugu Banas were appointed as heads of Various Palayam as heads of Tamil castes with the title Vanniyar, Vanathirayar, Vanavarayar and Vanadiyar. These Telugu Banas Vanathirayar eventually have merged with the local Naga, Ganga and Pallava castes.
MATRIARCHY IN KERALA
Nairs followed Matriarchy and Polyandry. After the marriage ceremonies called Thalikettu Kalyanam the groom left the bride next day morning. The bride is free to court any man. Usually three or four men can visit a woman simultaneously.
MATRIARCHAL VELLALAS
Vellalas descended from Kalappalar a Kalabhra clan traditionally enemies of the Villavar. Vellalas from Chola country were planted by Cholas. Vellalas antagonistic to Nadar joined the Nairs and many families adopted the customs Matriarchy and Polyandry. Nair men can visit Vellala women in these households. The children born out of this Sambandham without marriage were called Pillais after their mothers surname. Since they practised Polyandry, Paternity could not be established.
PILLAMAR
These Pillais or Pillamar later joined Nairs. The head of these Vellala households were called Karanavar. Vellala Karanavavar became very powerful under the Tulu Matriarchal rulers. They became the administrators of Temples, and accountants who estimated Tax for individuals. The Vellala, and Pillamar who along with the Nairs mixed with them even threatened the Tulu-Nepalese rulers who elevated them to high status.
NAIR-VELLALA DOMINANCE
Installation of Tulu Matriarchal rulers in Venad led to the Pillamar-Vellala dominance in Venad. By 1400s they were threatening their own Tulu Kings of Venad.
VELLAI NADAR
ReplyDeleteVELLAI NADAR INSCRIPTIONS
Then the Vellalas wanted Nadars not to disturb their women. Gradually between 1380 to 1452 Vellalas now officers of the Tulu kingdom barred Nadars from collecting Tax, heading social gatherings, marrying Tamil women especially Vellalas and Keeping Vellala women as concubines. They also barred Nadars to work as accounts, who estimated the Taxation.
KILAPPERUR INSCRIPTION
Vellai Nadar inscription at Kilapperurur in 1380 AD. Kilapperur was the capital of Venad kingdom. Vellalar gathered and barred Vellai Nadar from
1. Doing government service, working as administrators
2. Working as accountant
3. Heading social events
4. Marrying from Tamils
5. Keeping mistressesAll these should not be continued as earlier.
AMBASAMUDRAM INSCRIPTION
In the same year in 1380 AD, in another inscription at Ambasamudram decreed that Vellai Nadar should be prohibited from marrying Vellala women or having them as Concubines. In 1406 AD Vellalas sentenced to death three Vellai Nadars including Kanakku Kolari Ayyappan(கணக்கு கோளரி அய்யப்பன்) who defied their orders.
AMBASAMUDRAM INSCRIPTION 1416 AD
In 1416 AD, the Vellalas who then held the positions of Karanavars, head of joint families who were executives and accountants assembled and decreed that the indulgent Vellai Nadars must be awarded capital punishment.
KALLIDAIKURICHI AND THIRUVITHANCODE INSCRIPTIONS (1453 AD)
In 1453 AD (Kollam era 628) Vellalas issued a decree in a Vatteluttu stone inscription at Thiruvithankode and another inscription at Kallidaikurichi.
ENEMIES OF VILLAVAR PEOPLE
Villavar had multiple enemies.
1. Delhi sultanate which after the Pandyan defeat gave Kerala to Samantha (Tulu Bunts), Nambuthiris and Nairs from Ahichatra who formed Matriarchal dynasties in Kerala.
2. Vijayanagara Naickers and their Vanathirayar Palayakkarar had divided Tamilnadu into various Palayams.
3. Local Vellala, Pillamar and Nairs whose numbers increased by constant migration of Nairs from Kannur.
4. Tulu-Ay Dynasty of Venad an offshoot of Alupas Pandyan kingdom of Tulunad headed by Attingal Kunnumel dynasties. In this matriarchal dynasty only Nambuthiris had the right to have Sambandham with princesses. Thus transforming it to a Nambuthiri dynasty. But this dynasty ruled from Kizhaperoor at Kollam might have been the result of Sambandam of Ay princes with Attingal ranis. These kings did not use Tamil titles.
4. Tulu-Cherai dynasty which had been part of Cherai dynasty perhaps joined Tulu dynasty and adopted Matriarchy. This dynasty ruled from Kollam. Tulu-Cherai kings migrated from Kollam and joined Villavar of Kanniyakumari
VELLAI NADAR
ReplyDeleteTULU-CHERAI DYNASTY
After 1383 AD the Villavar related Cherai dynasty of also joined the Matriarchy by Cherai princes of Kollam having sambandam with the Attingal queens.
ALLIANCE OF VILLAVARS WITH THE TULU-CHERAI DYNASTY
The Villavar power was limited to areas from Tuticorin to Trivandrum. Facing annihilation Villavar allied with the Tulu Ai rulers of Kollam who themselves were facing opposition from Nairs and Pillamar.
JAYASIMHAVAMSAM,
TULU-CHERAI DYNASTY OF NANJILNADU AND THIRUNELVELI
Between 1383 AD 1595 various Tulu kings, with Cherai titles but suspected to have practiced Matriarchy and were sons of Attingal Rani ruled from Villavar strongholds in Kanniyakumari Tuticorin and Thirunelveli. The dynasty was called Jayasimhavamsam after Cherai King Jayasimha deva.
They had Tamil titles and called themselves Chera, Chola and Pandya but remained a Tulu-Nepalese Matriarchal dynasty. The Tulu Chera-Ai dynasty changed their capitals to various Villavar strongholds depending on whom they married. Cheranmadevi, Kalakkadu, Kallidaikurichi, Ambasamudram and Thiruvithankode.
The Tulu dynasty kings were living in their father in laws palaces in that period. When the Tulu-Cherai Matriarchal kings married from Cheras of Kottaiyadi and Seranmadevi and called themselves Chera.
When the Tulu kings married from Pandiyas of Kallidaikurichi the called themselves Veera Pandiyas.
When the Venads kings married from Cholas of Kalakkad they called themselves Veerappuli.
The children born out of this marriage of Tulu-Cherai dynasty did not have the right to succeed to the throne as it is a Matriarchal dynasty. The sons perhaps merged with the other Villavar people. The Venad kings retained the Chera-AI titles of Kollam, Thiruppapur Mootha Thiruvadi as well as Chiravai Moothavar.
KOLATHIRI
Kolathiri princesses usually had Sambandham with Nambuthiris, and the princes born thus were called Thirumulpad or had sambandham with Tulu Samantha princes. But there is a possibility that the Attingal yTulu Matriarchal princesses actually had Sambandham with the Villavar chieftains of Ambasamudram, Kallidailurichi, Kalakkadu, Cheranmadevi and Kottaiyadi as well as Cherai dynasty of Kollam. In that case the Tulu matriarchal dynasty would have had Villavar blood between 1383 to 1595 AD.
VELLAI NADAR
ReplyDeleteSPLITTING OF TULU DYNASTY (1383)
1. TULU-AY DYNASTY
One dynasty at Keezhperoor Trivandrum as Capital. They did not use Tamil titles such as Thiruvadi, Chera, Chola and Pandiya. This could be a Tulu-Nepalese dynasty with Nambuthiri fathers but with connections to the Ay dynasty. They did not use Ay title Thiruvadi but ruled from Ay capital Kizhaperoor, Trivandrum.
2. TULU- CHERAI DYNASTY
JAYASIMHAVAMSAM.
Jayasimhavamsam of Kollam was supported by Villavars. The Capitals were at Padmababhapuram, Cheranmadevi(Chera), Kallidaikurichi, Ambasamudram(Pandya), Kalakkadu(Chola) and Kizhaperoor(Ay) depending on the wife of the ruling king. They shifted their capital to their wives place.
They used Villavar titles (Chera Chola Pandya). This dynasty could be a branch of Cherai Jayasimhavamsam. Jayasimhavasam was a Matriarchal Tulu-Cherai dynasty.(Other possibility is it was a Patrilineal Tamil Dynasty. The claims that Jayasimhavamsam kings were the sons of Attingal rani could be a laterday fabrication). Jayasimhavamsham kings used only Tamil titles.
__________________________________________
ADOPTION OF TAMIL VILLAVAR TITLES
1. JAYASIMHAVAMSAM
CHERA UDAYA MARTHANDA VARMA, VEERA PANDYA DEVA Kulasekharapperumal
(சேர உதய மார்த்தாண்ட வர்மா, வீர பாண்டிய தேவா)
(1383 AD to 1444 AD)
Son of Attingal Rani according to Travancore records. But doubtful. He might have been a resurgent King of old Villavar dynasty.Capital: Cheran Mahadevi First Tulu king to adopt the title Kulasekharapperumal. But Tulunadu's Alupas kings also had the same title. Deva Raya II of Vijayanagara claimed to have defeated him in 1424 AD.
VELLAI NADAR INSCRIPTIONS
Despite his Villavar titles of the king the 1406 and 1416 Vellai Nadar inscriptions were found at Ambasamudram during his rule. It iobvious that Nair-Pillamar-Vellala group was increasingly powerful.
VELLAI NADAR
ReplyDelete________________________________
KIZHAPPERUR TULU BRANCH
A matriarchal Tulu dynasty existed simultaneously at Trivandrum. They did not use Tamil titles but ruled from Ay Capital Kizhaperoor.
KIZHAPERUOOR TULU-AY DYNASTY
VIRA RAVI VARMA
(1383 AD to 1416 AD)
Capital: Kilapperur, Trivandrum
Ruled simultaneously with rival Jayasimhavamsam
_______________________________________________
2. JAYASIMHAVAMSAM
VIRA RAVI VARMA
(வீர இரவி வர்மா)
(1444 AD to 1458 AD)
The last Vellai Nadar Inscription at Thiruvithankode and Kallidai kurichi at 1453 AD. It Indicates the increasing power of Vellala-Pillamar-Nairs supporting the Tulu-Ai dynasty of Kizhaperoor.
VELLAI NADAR INSCRIPTION AT KALLIDAI KURICHI
Kollam 828.
1453 AD.
Language:Tamil
Script: Vatteluttu
1. கொல்லம் ௬௱௨௰௮ (628) ௵ (ஆண்டு) சித்த்ரை ௴(மாதம்)
2. ௫ ௳ (5 நாள்) முன்னாள் நாட்டின கல்லு
3. இரண்டுக்கும் படி எடுப்கொ
4. ல்லம் ௫௱ ௫௰௫ ௵ (555 ஆண்டு) கும்பனாயறு
5. யாச சென்றது நம்முடையநாட்
6. டில் வெள்ளாழற்கு பிழைப்பொ
7. பொர் சில காரியம் வெள்ளை நாடரி
8. ல் சொதினை உள்ளிருப்பு பாசித்த
9. லை விக்கிரம ஆதித்தன் செய்
10. கையாலேயும் நாட்டின கல்லி
11. ல்வாசகமும் ௫௱௯௰௧ ௵ (591 ஆண்டு) மீனனா
12. யறு ௨௰௯(29) சென்றது நாட்டில் வெள்
13. ளாளற்கு பிழைப்போர் சில காரியம்
14. வெள்ளை நாடாரில் கணக்கு
15. கோளரி அய்யப்பனும் அய்யப்ப
16. ன் குமரனும் அண்டூர் செழியங்க
17. னும் செய்கையாலேயும் செனமு
18. ம் காரணப்பட்டவர்களும் காரிய
19. செய்கின்றவர்களும் கணக் எ
20. ழுதுகிறவர்களும் மற்றும் நாட்
21. டில் வெள்ளாழராயுள்ளவர்களெ
22. ல்லாருங்கூடி இருந்து கற்பித்த
23. காரியம் பிழைத்தவர்கல் மூவரையும்
24. கொன்று பரிகாரம் செய்யுமா
25. றும் வெள்ளை நாடாராயுள்ளவர்கள்
26. நம் மொடுங் கூடக் கூலிச்சேவகம்
27. சேவிக்க இளைப்பிதென்றும் கா
28. ரணப்படுகையும் காரியஞ்
29. செய்கையும் கணக்கெழுது
30. கயும் தேசங்கையாளுகையும்
31. இளைப்பதென்றும் கைற்பித்து நா
32. ட்டின கல்லி வாசகம் இம்மரிசா
33. ௬௱ ௨௰௮(628)௵ சித்திரை ௴ ௰௨(12) நாட்
34. டின கல்லில் முன்பில் வாச
35. கத்தோடு கூடி இப்போத்தக
36. ல் வெட்டுக்கு கூட்டின வா
37. சகம் வெள்ளை நாடார் தமிழ
38. ப் பாகத்த்குப் பெண் கட்ட அரி
39. தென்றும் கையாள அரிதென்
40. றும் பிழைத்தவர்களுக்கு
41. அய்யப்பன் மார்த்தாண்டன் இரை
42. மன் சந்திரக் கணக்கு.
It indicates Vellai Nadars were from the Chera country
VELLAI NADAR
ReplyDelete_______________________________________________
3. JAYASIMHAVAMSAM
SANKHARA SRI VIRA RAMA MARTANDA VARMA Kulasekhara Perumal
(சங்கர ஶ்ரீ வீர ராம மார்த்தாண்ட வர்மா குலசேகரப்பெருமாள்)
(1458 AD to 1468 AD)
Jayasimhanad
Capital: Kallidaikurichi
_______________________________________________
5. JAYASIMHAVAMSAMVIRA KODAI ADITYA VARMA (வீர கோதை ஆதித்ய வர்மா)(1468 AD to 1484 AD) Jayasimhanad
Capital : Kallidaikurichi.
Only Tamil kings used Kodai title.
_______________________________________________
6. JAYASIMHAVAMSAM
RAVI RAVI VARMA
(இரவி இரவி வர்மா)
(1484 AD to 1512 AD
Capital: Kilapperur
1500 ADCapital : Padmanabhapuram
_______________________________________________
TULU AI DYNASTY
MARTANDA VARMA, KULASEKHARA PERUMAL
(1503 AD to 1504 AD)
Capital Kizhaperroor, Trivandrum
Ruled simultaneously with rival Jayasimhavamsam.
_______________________________________________
7. JAYASIMHAVAMSAM
VIRA RAVI KERALA VARMA KULASEKHARA PERUMAL
(வீர இரவி கேரள வர்மா குலசேகரப்பெருமாள்)
(1512 to 1514 AD)
Capital: Padmanabhapuram
_______________________________________________
8. JAYASIMHAVAMSAMJAYASIMHA KERALAVARMA (ஜெயசிம்ஹ கேரளவர்மா)
(1514 AD to 1516 AD)
Capital: Padmanabhapuram
_______________________________________________
9. JAYASIMHAVAMSAM
BOOTHALA VEERA SRI VEERA UDAYAMARTHANDA VARMA
(பூதலவீர ஶ்ரீ வீர உதயமார்த்தாண்ட வர்மா)
(1516 AD to 1535 AD)
Capital: Kalakkadu
Defeated Pandiyan occupied Thirunelveli. Fought with JATILAVARMAN PARAKRAMA PANDYA KULASEKHARA, JATILAVARMAN SRI VALLABHAMARAVARMAN SUNDARA
TITLES
VENTRU MANKONDA BOOTHALA VEERAN
(வென்று மண்கொண்ட பூதலவீரன்)
PULIMARTHANDAN (புலிமார்த்தாண்டன்)
Married Chola Princess at Kalakkadu Jetunganadu
NADARS
Writ to redress the grievances of NADARS between PARAII and THOVALA mountains
Tax relief for Christian Paravar. Grant to Jain temple(Nagaraja temole) Nagercoil. Defeated by Vijayanagar generalissimo, SALAKARAJA Chinna TIRUMALAYYADEVA defeated Bhuthalaveera Tamraparni 1535 AD. Forced to surrender all the Pandya territories that he had previously won, and reduced to the position of a VASSAL of the VIJAYANAGAR EMPIRE
VELLAI NADAR
ReplyDelete_______________________________________________
10. JAYASIMHAVAMSAM
BOOTHALA VEERA RAVI VARMA
(பூதல வீர ரவிவர்மா)
(1535)
Joao Da Cruz the Nair convert met this king and asked his permission to convert Venads Paravar also.
Capital: Kalakkadu
_______________________________________________
11. JAYASIMHAVAMSAMADITYA VARMAN
(ஆதித்ய வர்மன்)
(1535 AD to 1544 AD)
Nephew
Capital: Kalakkadu
_______________________________________________
12.JAYASIMHAVAMSAM
VEERA KERALA VARMA
(வீர கேரள வர்மா)
(1544 to 1545 AD)
Capital: Kalakkadu
Assisted FRANCIS XAVIER to spread Christianity Viayanagaram tried to stop Conversion Invasions Pandiyan territory KAPPAM War with VIJAYANAGARAM Venad defeated.
RAMARAYA VITTALAN built Suseendram Temple Tower FRANCIS XAVIER was mediator. Jayasimhavamsam weakened.
_______________________________________________
MIGRATION OF TULU-AY DYNASTY FROM KEEZHPEROOR TO KALKULAM
_______________________________________________
TULU-AI THIRUVITHANCODE
MARTANDAVARMA
(1544 AD to 1554 AD)
Capital: Kalkulam
The rival dynasty migrated from Keezhperoor to Kallulam. The Tulu-AI supported by Nairs and Vellalas.
Perhaps another branch of Tulu-Ai ruling at Kilapperur, Trivandrum
Ruled simultaneously with rival Jayasimhavamsam
_______________________________________________
12. JAYASIMHAVAMSAM
RAMAVARMA
(ராமவர்மா)
(1545 AD to 1556 AD)
Capital: Kalakkadu
Peace with Vijayanagaram At 1553 Viswanatha Naicken defeated Pandyan King and came to Nanjinad borders.
_______________________________________________
TULU-AI THIRUVITHANCODE
ADITYA VARMA
(1554 AD 1575 AD)
Capital: Kalkulam
Ruled simultaneously with rival Jayasimhavamsam
__________________________________________
VELLAI NADAR
ReplyDelete13. JAYASIMHAVAMSAM
UNNI KERALA VARMA
(உண்ணி கேரள வர்மா)
(1556 AD to 1568 AD)
Capital : Kalakkadu
1568 AD Vittalan of Vijayanagaram defeated by VENAD Independence from Vijayanagaram.
Last Villavar victory over Vijayanagaram
_______________________________________________
14. JAYASIMHAVAMSAM
VEERA UDAYA MARTHANDA VARMA
(வீர உதய மார்த்தாண்டவர்மா)
(1568 AD to 1595 AD)
Capital : Kalakkadu
NEPHEW of Unni Keralavarma
_______________________________________________
Adoptions from Kolathunadu by Tulu-Ay dynasty
_______________________________________________
TULU-AI THIRUVITHANCODE
RAVI VARMA KULASEKHARA PERUMAL
(1575 AD to 1577 AD)
Capital : Attur
Ruled simultaneously with rival Jayasimhavamsam.
________________________________
1577 to 1578 Interregnam
________________________________
TULU-AI DYNASTY
MARTANDA VARMA
(1578 AD to 1592 AD)
Kuzhithurai palace
Ruled simultaneously with rival Jayasimhavamsam.
__________________________________________
TULU-AI DYNASTY
VIRA RAVI RAVI VARMA KETTAI TIRUNAL KULASEKHARA PERUMAL
(1592 AD to 1609 AD)
Capital: Kilapperur
The custom of adding Birth star to Name started indicating mixture with Kolathiri Dynasty.
__________________________________________
END OF JAYASIMHAVAMSAM
The Jayasimhavamsam ended in 1595 AD.
__________________________________________
VELLAI NADAR
ReplyDeleteTULU-AY DYNASTY
ADITYA VARMA
(1607AD )
Capital : Kuzhithura
Writ to redress the grievances of NADARS between PARAII and THOVALA again. mountains.
__________________________________________
TULU-AY DYNASTY
RAMA VARMA
(1609 AD to 1610 AD)
Capital: Kuzhithura
Adopted From Iraniel into the Chiravay Swaroopam at the Kulittura Palace.
Ramavarma might have wanted to marry a princess from Kottaiyadi. From this the old saying has its origin.
Nadalum Ramavanmanukkum Nadalvar kulathil pennkodom.
நாடாளும் ராமவன்மனுக்கும் நாடார்கள் குலத்தில் பெண் கொடோம்.
__________________________________________
TULU-AY DYNASTY
ILAYA RAMA VARMA (1610 AD)
Capital: Kuzhithura
From the Manalikkara Branch of the family in Kalkulam
__________________________________________
TULU-AY DYNASTY
ADITYA VARMA
(1610 AD)
Capital: Kuzhithura
Adopted into the Chiravay Swaruppam by Martanda Varma, at the Kulittura Palace, in 1579.
______________________________________________
VELLARAPPALLI PANDARATHIL BRAHMIN DYNASTY (1610 AD)
Tulu-Nepalese dynasty. Vellarappalli dynasty belonged to the Brahmin families of Vellarappalli, near Kalady in the Cochin kingdom. From 1610 AD many princes and Princesses were adopted into the Venads Tulu-Ay dynasty replacing Ays completely. Originally they were known as Pandarathil family. Cochin kingdom was under the Suzernity of Portuguese. Without Portuguese military support this family could not have become the rulers of Venad.Vellarappalli dynasty king called themselves Kulasekharapperumal as well as the Ai title Thripappur Mootha Thiruvadi though they were not ethnically not related to Tamil kingdoms.
_______________________________________________
VELLARAPPALLI PANDARATHIL BRAHMIN DYNASTY
POORAM TIRUNAL ATTINGAL NAMBIRATTIYAR AMMAI (1610)
_______________________________________________ VELLARAPPALLI PANDARATHIL BRAHMIN DYNASTY
VIRA RAVI VARMA REVATI TIRUNAL KULASEKHARA PERUMAL
(1610 AD to 1662 AD)
Chiravay Mutta Tiruvadi
Capital: Kizhaperoor
_______________________________________________
END OF TAMIL DYNASTIES (1610 AD)
AY, CHERAI and VILLAVAR Tamil dynasties came to an end.TULU-NEPALESE DYNASTIES became rulers.
_______________________________________________
DECLINE OF VILLAVARS
The dominance of Tamil Villavar and Ay dynasty rules came to an end.
னிமி
VILLAVAR-MEENAVAR AND BANA-MEENA
ReplyDeleteVILLAVAR are ancient Kshatriya's of India. The three kingdoms founded by Villavars are Chera Chola, Pandyan kingdoms.
Villavar aristocracy was called Nadalvar or Nadar.
Santar Chanar Chandar were the aristocrats and Tax collectors. Panickars trained armies.
Villavars subgroups were Villavar, Vanavar and Malayar .
Cheras were supported by Villavar, Malayar and Vanavar.
Cholas were supported by Vanavar, Villavar and Malayar.
Pandyas were supported by Villavar, Malayar, Meenavar and Vanavar.
Ancient Pandya's are often named after the Villavar subgroups. For eg. Sarangadwaja Pandyan from Villavar subclass, Malayadwaja Pandyan from Malayar subclass.
In Tamilnadu and Kerala they are called Villavar while in Karnataka Andhra they are callled BANAS BHILLAVAS and Northern India they are called Banas or Bhils.
Villavars seagoing ancient cousins were called MEENAVAR in Tamilnadu. Later MEENAVAR merged with Villavars.
Villavars and Banas both used Pandya title and Kulasekhara title.
Villavar aristocrats used Nadalvar title.
Karnataka Banas (Alupas Kadamba Kingdom Nurumbada Pandya's Uchangi Pandya and Santalige) aristocrats used Nadava, Nadavaru or Nadavara title. Goa Banas used Nador title.
Santara Pandyas of Karkala who ruled from Pandyanagari were originally from Santalige in Banavasi.
Santar, Chanar Sannar Chandar Chanda are variants of Santar.
Meenavar in the northern India are called MEENAS. Meenas are mixed with Bhils forming BHIL MEENAS. Meena kingdoms were called Matsya Kingdom in prehistory. Meenas ruled Rajasthan until 1037 AD.
MEENAS OF AMBER(Amrapura)
MEENAS ruled Rajasthan until the rise of Rajputs.
CHANDA MEENA was the title of Bhil-Meena kings.
Amer city (Modern Jaipur) was built by King AALAN SINGH CHANDA MEENA who ruled over Khoh Nagoriyan kingdom. Later days Chanda's and Chauhans who ruled over Delhi were closely related. Prithivi raj Chauhan's son was married to Aalan Singh Chanda's daughter.Rajputs themselves thus have some Bana Meena blood. When Rajputs kings were crowned there was a ritual in which the forehead of the future king was smeared with blood drawn from the thumb of a BHIL. It indicates earlier Bhils had been the original kings of Northern India
Originally Chanda were considered a sub group of Chauhans a title of Banas. Chauhans later joined the Rajputs.
By 1037 AD Amber kingdom of Chanda rulers was conquered by Kachwaha Rajputs ending Meena Chanda rule.
Banas were the original Kshatriya's of North while
Villavars were the Dravida Kshatriya's of the south,
Both considered Mahabali as ancestor.
FOREIGN INVADERS
The factors leading to the decline of Bana's in the North is repeated invasions of foreign tribes such as Scythians (Saka), Parthians Kushanas and Huns merged with indigenous Banas and others to form a new rulers called Rajputs. Hepthalite or white Huns were closely related to early Turks. None of these invaders went back. They came with Hellenistic, Persian religion or Buddhism. But soon they got converted to Hinduism.The Brahmins joined the new invaders and became their priests.
This led to the decline of Original rulers of North India the Bana, Meena Bhils who could be of Dravidian stock. This also led to the decline of Indo-Aryan tribes such as Yadhava Ikshavaku, Kushwaha, Maurya and Sakhya etc. Ikshavaku migrated to south India to form Andhra Ikshavaku and Western Ganga kingdoms.
Nagas who had been allies of Indo-Aryans continued migrating to south India.
DECLINE
In the South India The Banapperumal-Nair invasion of Kerala in 1120 Ad, Colonization of Kerala by Arabs, Delhi invasion of Pandyan Kingdom,
Vijayanagara Naickers attack in 1377 and dominance of European colonial rulers from 1498 all contribute to the decline of Villavars.
VILLAVAR MEENAVAR AND BANA MEENA
ReplyDeleteTULU INVASION OF KERALA
In Kerala a Tulu prince called Banapperumal who was the brother of Alupas Pandya ruler Kavi Alupendra (1110 to 1160 AD) attacked Kerala with 350000 strong Nair army from Tulunad around 1120 AD. Banapperumal had the support of Arabs. He established a rival Tulu Kulasekhara dynasty at Valarpattinam near Kannur . Facing Tulu attack Later Chera rule came to an end at 1102 AD at Kodungaloor. Chera capital was shifted to Kollam.
In Tamilnadu the Bana became increasingly powerful. In the 12th century Cholas defeated Pandya's and gave Pandya country to BANAS. Banas divided the country among themselves and became the leaders of various Tamil castes.
In the 13th centry Maravarman Sundara Pandyan defeated Cholas and gave Chola country to BANAS.
Thus even in the 13th century Vaduga Banas were ruling Tamilnadu with the titles Vanniar, Vanathi rayar, Kulasekhara,Vanaadiyar etc and had become heads of various castes. The Banas also used titles such as Ponparappinan Mudiyeda Manavalan Manavalapperumal etc. They used Kulasekhara title with Villavars because of common origins of Villavar and Banas. Banas became
leaders of rival Naga clans of Tamilnadu and Kerala. Most of the Kings and Palayakkarar after the fall of Pandyan in 1311 were Banas often wrongly identified with the local Nagas. Bana flag with Bull insignia was used by later day Sethupathi rulers of Ramnad.
Thus weakened Pandyan Kingdom was easily defeated by Malik Kafur of Delhi sultanate easily in 1311 AD.
After Malik Kafurs attack all the Tamil Villavar kingdoms came to an end. Tulu Bunt subgroups (Nayara Menava Kuruba Samantha) became rulers of Kerala.
TULU TRIBES OF KERALA
After this period Kerala was given to Tulu tribes who practiced Matrilineal descendent. Nagas from Tulunadu were migrants from ancient Uttara Panchala ( Modern Nepal). Kadamba king of Banavasi, Mayuravarma Brahmins and Nagas from Ahichatram then capital of Uttara Panchala (Modern Nepal) and settled them at the coastal Karnataka. Newars (Neyers) of Nepal could be the parent community of Nagas. Nagas thus brought to Karnataka joined the local Banas forming Bunt community of Tulunad. After 1314 Kerala was given to Bunt subgroups Nayara, Menava Samantha and Kuruba by Delhi Sultanate invaders.
TIGALARI
Thus after this period Tigalari writing system (Tulu) was used by new Tulu-Nepalese masters of Kerala to write. Tigalar were a Pallava subgroup in Karnataka closely related to Vanniars. Thigalari was then used by Brahmins of Karnataka to write Sanskrit literature hence callled Arya Ezhthu. Tigalari was used by Tuluva Brahmins including Nambuthiris. Tigalari was used to Tulu language also. Thigalari first appeared in Kerala after the Tulu invasion of Banapperumal. The library at Madayi Kotta contains many Tigalari Manuscripts. Tigalari was used by Nambuthiris and Northern Nairs who made about 5% of the population.
Thunchathu Ezhuthachan was the first person to use Thigalari otherwise known as Tulu Script to write Malayalam
VILLAVAR MEENAVAR AND BANA MEENA
ReplyDeleteNEPALESE VOCABULARY
Many Nepalese words were used by them leading to the mixture of western Tamil (Malayanma or Malayalam-Tamil ) with Nepalese language creating modern Malayalam. Villavars were divided and enslaved by Tulu tribes in Kerala who had the support of European colonial rulers.
Villavar the traditional rulers of Kerala were soon enslaved. As the Tulu-Nepalese invaders had the support of Delhi Sultanate and the Portuguese they could not be removed.
Arabs protected the Northern Kolathiri (Kannur)and Samuthiri (Calicut).
A new class of feudal Lords called Madambi evolved. Madambi derives it's name from Mada Nambi migrants from Ahichatra Madasthana. Ahichatra was the Capital of ancient Nepal. Madasthana means high place, Himalayas. After the fall of Tamil Villavar in 1311 Kerala was ruled by Madambi.
Cochin Kingdom of Nambiadiris, a subgroup of Val Nambis ie the Nambiadiris turned rulers was called Mada Swaroopam too. Mada Swaroopam means Kings from Ahichatra Madasthana.
Because of Nepalese origins many of them were fair with an yellowish tinge and slightly Mongoloid features.
After 1314 Tulu Sudras became dominant in Kerala who called themselves Savarna. Tamil agriculturists called Vellalas joined them in the southern parts making Sudra rule powerful. Sudras played Kshatriya role in Kerala after 1314 AD.
Tulu Kulasekhara dynasty founded by Banapperumal called Kolathiri dynasty was the most powerful Bana dynasty in Kerala. While Travancore, Kochi and Kolathiri kingdoms were ruled by Samantha Kshatriyas with Bana roots, Kochi was ruled by Nambiadiris who descended from Namputhiris.
After Portuguese came they became the protectors of Kochi and Venad kingdoms. Portuguese interfered in the succession to throne of Kochi.
Around 1620 in the Portuguese era one Brahmin prince from Vellarappalli Kochi kingdom, called Kochu raman Pandarathil was adopted into Venads Tulu Kulasekhara dynasty. Brahmin Pandarathil kings and Nambirattiar Queens ruled Venad between 1630 to 1696.These ethnically different Northern Brahmins from Ahichatra adopted Dravidian Royal title Kulasekharapperumal and pretended to be of Chera dynasty. In fact all the Kings who came to power after 1314 were not Tamils but belonged to the Matriarchal Tulu-Nepalese dynasty established by Banapperumal in 1120 AD at Valarpattinam.
FORCED ADOPTIONS TO VENAD KINGDOM
After European arrival these forced adoptions were quite common. By sending a Brahmin Pandarathil prince from
Kalady Portuguese could control Venad.
When British arrived another group of Princes from Beipur
Ittamar kings of Thattari kovilaham who were subgroups of Palli( Bana title) Kovilaham of Parappanad. This family was related to the Tulu Kulasekhara dynasty of Kolathiri kingdom but only petty chieftain. Ramavarma and Marthandavarma belonged to Beppur Thattari dynasty a branch of Kolathiri and Alupa dynasty and were protected by British.
VILLAVAR VS BALIJA
Villavars who were the original Kshatriya's of Kerala became free only after British left.
When Kumara Kampana of Vijayanagara attacked Tamilnadu Balija Naickers became the rulers.
Balija's were descendents of Bana's and hailed descendency from Mahabali.
Balija's promoted related BANA chieftains as rulers of Tamilnadu .. Tamilnadu was divided into 72 segments mostly given to Banas originally from Bana kingdom of Andhra.
Most of the Palayakkarar belonged to Vanniar, Vanathirayar subgroups of Bana's.(Not to be confused with Pallava Vanniar). Eventually Banas (Balija, Balanja Valanjiar,Vanathi rayar Vanniar Samara kolakalan) also disappeared because they mixed with the local population.
Villavar the traditional Dravida Kshatriya's were pushed to a lower level.
Villavar were a suppressed clan under the Naickers rule.
But in the ancient times Banas and Villavar had been closely related.
BHARGAVA RAMAN
ReplyDeleteBhargavaraman was the alternative name for Parashurama.Parashrama is one of the eight Chiranjeevis
Parashurama killed King Karthavirya Arjuna who ruled over Haihaiya kingdom situated north of Narmatha river.
Parashurama killed all the Kshatriyas after that.
Bhargava title is associated Uttarpradesh. It was not used by Cholas or Cheras.
Sruthi is a Sanskrit word too.
Villavar tribes ruled all the three kingdoms.
Chola country was ruled
1) Vanavar
2) Villavar
3) Malayar
Pandya country ruled by
1) Villavar
2) Meenavar
3) Malayar
4) Vanavar
Chera country ruled by
1) Villavar
2) Vanavar
3) Malayar
4) Iyakkar
The Chola, Pandyan and Chera Tamil dynasties declined after the invasion of Malik Kafur in 1310 AD and and Ghiyasuddin Tuglaq in 1325 AD.
ReplyDeleteMany of the Kalabhras and Nagas had converted to Islam during the rule of Madurai Sultanate period. They reconverted to Hinduism after Naickar invasion in 1377 AD. But some of them in the Madurai area until recently were practising circumcision, in their marriages sister ties the Thali not the bridegroom even today. In the Thali moon (phase) and star is inscribed. By converting they acquired lands in Thanjavur and Pudukottai.
Vijayanagara Nayaka invasion occurred in 1377 AD. After this period Chola and Pandya having Villavar roots were not allowed to rule. Villavar rarely became Poligars.
BANAS VANATHIRAYAR
Naickers planted Banas, Vanathirayars and Vanniars from Andhra and Karnataka among the people with Ganga, Kalabhra and Naga lineage. Laterdays they merged with the local castes during the Naicker rule. Most of the Poligars had Andhra and Karnataka ancestry. Lingayats or Veerashaivas were a major caste in Karnataka and Andhra.
It is easy to identify Vanathirayar flag. Bull Crest, Hanuman are their flags.
Most of them who ruled as Palayakkarar are not Tamils at all.
1) Vanathirayar, Vanniyar Telugu Banas
2) Balija Naickar Thottiyan
3) Veerashaiva Lingayath from Karnataka
4) Kongarayar Lingaya Gaundar
BHARGAVAKULAM PALAYAKKARAR
1. Vettavalam Vandhirayars belongs to Parkkavakulam community (VANATHI RAYAR)
2. Kongarayapalayam Kongarayar (Lingayat Veera Saiva sect of Karnataka, LINGAYA GOUNDER)
3. Mangaloor Soora Pandarathar (VEERASHAIVA LINGAYAT)
4. Kattumayilur Vengai Pandarathar (VEERASHAIVA LINGAYAT)
5. Kurumbur Veera samburaya Nayinar (TELUGU VANNIAR)
In the Thanjavur district Moopanars and Udaiyars are closely associated with the Kallar and Agamudaiyar Community. Some were Apgaris. They are found in the banks of Kaveri.Mooppanars were landed aristocracy during the Thanjavur Nayak period. But most of them are poor or middle class agriculturists. Some Udayars were in the Pottery business called (Kuavan) Kulalar. It is not clear whether they have common origins
SURNAMES
Sruthiman
Ambalakaran (Kallar)
Moopanar
Muppan
Mutracha (Mutharaiyar)
Muttiryan (Mutharaiyar)
Nattaman
Nattaman
Udaiyar Parkavakulam
Sekkan
Servaikaran(Kallar,Agamudaiyar)
Udaiyar
Udayar
Valaiyan (Mutharaiyar)
Malaiyaman(Malaiyar Villavar)
Nayakas wont allow Chola or Pandyas as Palayakkarar and Mirasdars.Probably Barghavakulam are mixture of people of diverse origins from Karnataka and Andhrapradesh mixed with local Kallar, Gaundar population at Tamilnadu. Some of the Udaiyars having Telugu as mother tongue.
Many of the Udaiyars were converted Roman Catholicism by John De Britto (1647 AD to 1693 AD)(Arul Anandar). Britto was beheaded on the orders of Sethupathy in 1693 AD.
_________________________________________
https://joshuaproject.net/people_groups/21312/IN